tisdag 6 oktober 2009

Saknad

I natt har jag drömt om farmor.
Hon var i min butik och hjälpte mig. Det kändes som om det var på riktigt. Så levande. Precis som förr. Så vaknar man upp och allt är som vanligt.

Det har gått lång tid men saknaden försvinner inte. Min lilla fina farmor Ebba. Du hade verkligen tyckt att det hade varit roligt att gå ner till butiken och hjälpa mig, dricka kaffe, prova alla fina kläder och prata med alla kunder. Precis som i drömmen hade det varit, fast på riktigt!

Jag saknar dig så oerhört mycket!
Massor av kramar!


4 kommentarer:

Cindy sa...

Jag är säker på att din farmor sitter uppe i himmelen och tittar ner på dig och är JÄTTEstolt :)

Anette sa...

Håller med föregående talare...=)

Maria sa...

Det tror jag också att hon gör....

Jag förstår vad du menar med saknaden. Min mormor betydde massor för mig. Hon var den enda far/mor föräldern jag växt upp med. Min mormor gick bort 1990 och jag tänker fortfarande på henne.

Trevlig helg

Kram Maria

Marie S sa...

Jag vet precis hur du känner, så stor saknad har jag efter min mormor signe som dog 1994. Det går nästan inte en dag utan jag tänker på henne. Men dom tittar och håller ett vakande öga på oss båda två tro mig kram