torsdag 4 mars 2010

Vilken j-a dag!

Varannan månad är det bla. inköp på Esprit i Köpenhamn.
Stack lite över sju i morse, körde till Köpenhamn, gjorde mina inköp för augusti och september, var klar lite över 11.
Perfekt "timing" eftersom min kära man var snäll och stod i butiken och skulle själv på möte på eftermiddagen, så kände jag mig rätt nöjd över tidsmarginalen.
Hmmmmm, trodde jag!!!!! Kör mot Kastrup och när jag ska köra av mot bron blir jag stoppad av POLITI, ingen ström på bron.
Men var ska jag då köra? Mer han sket i!!!
Så jag fick snällt köra iväg och parkera mig och invänta lite power. Åhhhh, jag som hade så bra marginaler.
Tog bara 1 timme innan strömmen var tillbaka. Fortsatte min bilfärd, kommer till Gamla Boo (ja, det heter faktiskt så precis innan Höör) då irrar där runt en liten hund på vägen.
Amen va fan, den kommer ju bli påkörd.
Upp med bilen på trottoaren, kalla in hunden(som faktiskt löd ), den blev skitglad och hoppade och mögade ner hela mig.
Gick runt bärandes på hunden, inget koppel dock halsband, inga bilar vid något hus.
Stressen börja smyga på, så jag håvar in hunden där bak och bad en bön att ingen såg mig och trodde att jag snodde en hund bara sådär.
Körde en liten bit tills jag såg en bil utanför ett hus, och tack och lov bodde där ett pensionärspar som kände igen hunden och lovade att dem skulle gå hem med den söta lilla hunden.
Mannen i huset kände min något stressade situation och kallade på frun och sa: Karin, hon hittar inte här. Hon kommer ifrån Hässleholm!!!!!!!
Vilken j-a tur att man var utombys!
Nu blev jag bara två timmar sen. Fast det var det värt.
Ha en riktigt mysig helg!
Själv ska jag ha tjejfest så här kommer 16 brudar, det ska bli riktigt NICE!
Kan säkert bli en och annan bild!

3 kommentarer:

Maria sa...

Fast näe... det var väl inte så fasligt farligt!

Bättre sent än aldrig och du kan sova gott efter att ha gjort en god gärning. Tänk om....ja vad som kanske hänt hunden om inte du stannat? Två timmar var det väl ändå värt va:)

Kul med tjejhelg, jag kommer! Nej visst fan, du bor långt där nere. Ha så kul ändå;-)

Kram Maria

The Primetime family sa...

Vilken spannande jobb du har som far reda pa allt inom mode innan oss andra och vet hur vi kommer kla oss till hosten... jag ar nyfikus! Trevlig helg! towe.

Maria sa...

En del dagar är bara sådana!!! Men du verkade fixa allt bra. Hoppas ni får en trevlig fest!